TARTU KARLOVA KOOL
EST

3.d käis KIK rahastusega õppekäigul „Igal puul on oma lugu“

Esimene koolipäev pärast vaheaega algas 3.d klassile aktiivselt loodust õppides. Koroona tõi ka veidi head ning tänu kevadel ära jäänud õppekäikudele III kooliastmes, andis KIK 1.-4. klassile loa organiseerida lisaks üks õppekäik.

Õppepäev möödus Kiidjärve külastuskeskuse lähedal asuval Roiupalu õpperajal, mis lookles kauni Ahja jõe kallastel. Õpilased õppisid ja kordasid teadmisi puudest – paljunemine, kasvamine, elukeskkond ja palju muud. Liikuda sai mitmekesisel maastikul ja vahel pidi lausa „mägironimist“ harrastama. Lõbu oli laialt ning tuju oli reibas kogu õppekäigu vältel.

Kohtusime ka väga haruldase (pildid asuvad kõik siin) korgikuusega, mida nimetatakse ka „krokodillikuuseks“. Erilise välimuse annab kuusele geenimutatsioon, mis on väga haruldane. Selliseid kuuski on Eestis alles vaid kolm, millest üks on ka juba hääbumas. Meie saime seda puud kallistada ning talle tervist soovida.

Õppekäik oli korraldatud pidades silmas 3-faasilist õpimudelit ning sellise ülesehituse vaatlemine valmistas mulle kui pedagoogile suurt rõõmu. Päev algas eelnevate teadmiste aktiviseerimisega – pusle kokku panek ning kõikide rühmade puslede vaatlus. Seejärel siirdusime metsa uute teadmiste järele. Seejuures püsis giid väga hästi 15% uute teadmiste edastamise sees, mis on tõendatud kui parima arengutsooni loomise piirmäär. Õpitu sai korratud ning õpilased said ka uusi ning põnevaid teadmisi. Retke lõpus saime korraks ka maha istuda ja kaasa võetud toitu nautida. Suur rõõm oli näha ja kuulda, kui sõbralikud ja abivalmid on 3.d klassi õpilased – kõik jagasid omavahel toitu ning hoolitsesid ka nende kaaslaste eest, kellel toit maha oli ununenud.

Õppekäik lõppes refleksiooniga – õpilased pidid hommikul kokkupandud puuliigi järgi rühmadesse kogunema ning leidma kõik enda puuga kokku käiva (tema viljad, mida sellest puust valmistatakse – need olid antud sõnasegadikuna ning reaalsed puu osad). Kõik see info läbiti õppekäigu jooksul ja suur heameel oli näha, et õpilastel nii palju meelde jäi. Peale rühmatööd analüüsiti kõigi rühmade „esitlused“ läbi.

Koolis jätkus õppekäigu refleksioon ja õpilastel tuli kirjutada jutt õppekäigu päevast. See läheb omakorda kokku meie üldõpetuse laiema teema ning rõhuasetusega – õppida kirjutama organiseeritud ning loogilise ülesehitusega juttu. Mustandi kirjutavad õpilased harjutuste vihikusse, aga puhtandi kirjutamisel harjutame ka digikirja ja dokumendi loomist.

Päev oli õpetlik ning sihtotstarbeline ning mis kõige tähtsam – õpilane tundis rõõmu looduses aktiivsest liikumisest.

 
Piret Kübarsepp
3.d klassijuhataja
 
Avaleht Meie kool
Koolielu
Koolipere
Koorikool
Lapsevanemale
Kontakt