TARTU KARLOVA KOOL
EST

Õpetajad avastasid Viljandimaad ja põikasid ka Mulgimaale

Reedel, 9. juunil, kui usinad koolilapsed olid juba suvepuhkusel ning üheksandate klasside õpilastel esimesed kaks eksamit seljataga, istusid umbes pooled Karlova kooli õpetajad bussi ning sõitsid Viljandimaale.

Esimese peatuse tegime Viljandis, kus meiega ühines kohalik giid vend Jaan, kes rääkis lähemalt paikadest, mida hakkasime külastama. Esmalt suundusime  Heimtali muuseumi, kus meid kõigepealt ootas taluõuele kaetud kohvilaud koos pirukatega. Keha kinnitatud, sammusime esimesse muuseumihoonesse, kus nägime palju põnevaid käsitööesemeid. Seejärel uudistasime Heimtali vallakooli väljapanekuid ning kõige vapramad said kududa ka Eesti 100 vaipa.

Muuseumi külastamise järel sõitsime tekstiilikunstnik Anu Raua juurde, kes elab oma esivanemate talus Käärikul Viljandimaal. Kuulasime kunstniku juttu, nägime põnevaid vaipu ning õues sõlmisime sõprust ka sõbraliku kolli, isepäise kollase kassi ning mõnede lammastegagi.

Anu Raual külas käidud, tutvusime Heimtali koolimajaga. Kõigepealt imetlesime vanas ringtallis asuvat uut koolihoonete kompleksi, seejärel vaatasime vanas mõisahoones asuvat osa. Põnevad hooned olid mõlemad.

Lõunat sõime Metsarõõmu kohvikus, mis asub Heimtalist umbes 15 kilomeetri kaugusel. Kõht täis, sõitsime Hallistesse ja tutvusime kirikuga. Saime põhjaliku ülevaate kiriku ajaloost ning kuulsime ka tänapäeva muredest.

Järgmisena oli plaanis käia Karksi lähedal asuvas Kitzbergi majamuuseumis Pöögle Maiel külas, aga kahjuks oli maja perenaine haiglasse sattunud, seega sõitsime otse Karksi lossivaremete juurde. Nautisime päikeselist ilma, imetlesime kauneid loodusvaateid ja veidi viltu vajunud kirikut.

Kõige viimasena käisime Kärstna mõisa lähedal Kabelimäel, kus uudistasime kõrge rändrahnu otsas magavat lõvi, mille Kärstna mõisnik oli lasknud sinna paigutada oma isa Reinhold von Anrepi mälestuseks. Lõpetuseks vaatasime üle ka veidi eemal asuva perekond von Anrepite kabeli, seejärel oligi aeg hakata koju tagasi sõitma. Mõnus ja sisukas päev oli!

„Aitäh vahvatele reisisellidele,“ jäi ettevõtmisega rahule ka Marianne Metsar, teadmisterohke kevadreisi peakorraldaja.