
Sel õppeaastal oli 24 õpilasel 7.-9. klassidest ja 5 õpetajal võimalus osaleda Erasmus+ haridusprogrammis, mida rahastab Euroopa Liit. Projektitöö algas sügisel ja kulmineerus õppereisiga kevadel, kui sõideti üheks nädalaks õppima Aue kooli Saksamaal.
Tartu Karlova Kool ja Aue Clemens Winkleri Gümnaasium Saksamaal on sõpruskoolid aastast 1993. Süvendatult loodusharidust andev partnerkool asub UNESCO maailmapärandi Maagimäestiku (Erzgebirge) regioonis ja Chemnitzi (Euroopa kultuuripealinn 2025) majanduspiirkonnas.
Õpiränne toimus 14.-23.03. keskkonnasõbraliku bussireisina läbi Läti, Leedu ja Poola sihtriiki Saksamaale, kust tehti ka lühike avastusretk Tšehhi.
Ühisel koolinädalal tutvustasid Karlova õpilased Eestit ja UNESCO maailmapärandit. Eelnevalt olid koostatud esitlused oma riigist ja koolist, pärandiobjektide virtuaalne kaart ja lauamäng ning õppevideo Struve geodeetilisest kaarest. Koolitundides õpiti erinevaid Euroopa keeli ja valmis noore ränduri reisisõnastik. Huvitavad olid rühmatööd identiteedi teemal. Saksimaa liidumaal (Sachsen) tutvuti koos vastuvõtva kooli õpilastega sealse kultuuripärandiga. Õppekäigud viisid nii maa-alusesse kaevandusse kui planetaariumi tähtede juurde. Noortel oli hea võimalus võrrelda Tartut ja Chemnitzit ning saada üldmulje Leipzigist ja Dresdenist. Väga emotsionaalsed olid ühised kontserdid, kus meie õpilased said näidata oma head lauluoskust ja rahvatantsu.
20. mail tutvustati projekti tartlastele Saksa Kultuuri Instituudis, kus pöörati tähelepanu eelkõige Chemnitzile kui Euroopa kultuuripealinnale 2025. Seejärel toimus õpilaste tunnustamine. Tänuüritusele olid kutsutud õpilaste vanemad. Suur projektiaasta jõudis lõpule.
Õpilaste arvamused:
– Reis andis mulle sõbrad Saksamaal ja ka uued sõbrad koolis, mille üle ma kõige õnnelikum olen.
– Minu saksa keele oskus paranes, õppisin kõige rohkem sakslastest paremini aru saama, sest koolitundides kuulen harva päris sakslasi rääkimas nagu nad igapäevaelus seda teevad. Inglise keele puhul oli tunne, et need sakslased, kellega ma rääkisin, arenesid rohkem kui mina, sest minu inglise keele oskus oli enamikest parem.
– Omavaheline koostöö grupikaaslastega edenes hästi ja me kõik saime omavahel läbi. Meie grupp andis mulle kindlasti enesekindlust juurde, et ma suudan hakkama saada. Veel andis ka grupp mulle julgust suhelda üksteisega ilma kartmata ning olla tähtis liige.
– Minu kogemus Saksamaal oli justkui muinasjutust. Kogemust on mul natuke raske panna sõnadesse, sest paljud asjad mõjutasid ning muutsid mind inimesena, mida on raske teistele seletada. Kuigi reis võis kõlada toredalt, siis igale heale asjale eelneb töö. Nimelt see töö, mida mina pidin tegema, oli uurimus baltisakslaste mõjust Eesti kultuurile ning sellest koostama esitluse inglise keeles. Lisaks oma esitlusele õppisin ma juurde saksa keelt, et ma ei jääks Saksamaal väga hätta.
– Kogemus, mille ma sain keskkonnateadlikust reisimisest bussiga oli üpris hea. Bussiga saime näha palju rohkem Euroopat võrreldes sellega, kui me oleks lennanud lennukiga.
– Kokkuvõtteks ütleksin, et see projekt on olnud üks mu elu kõige ägedamatest kogemustest nii reisi, keelepraktika kui ka sotsiaalse külje pealt ja olen meeletult tänulik, et mulle selline võimalus anti. Arendasin enda keeleoskust, ajaplaneerimist, improviseerimist ja palju – palju muud. Tulevikus sooviksin sellistes projektides kindlasti uuesti osaleda ja loodan, et neid võimalusi mulle ka ette tuleb.
Erasmus+ rikastab elu, arendab silmaringi.
Külli Toots
projektijuht