TARTU KARLOVA KOOL
EST
esilehe_galerii

Karlova koolis lähtutakse kaasaegse õpikäsituse põhimõtetest

Et kaasaegne, teoreetiliselt omaks võetud ja dokumentides kinnitatud kaasaegne õpikäsitus muutuks õppeprotsessi lahutamatuks osaks, käivitas Karlova kooli juhtkond möödunud suvel õpetajate professionaalse enesearendamise projekti.

Augusti teise poole alguses toimus kaks seminari, kus õpetajad eesmärgistasid enda professionaalse arengu käesoleva õppeaasta esimeseks poolaastaks, arvestades täiskasvanud õppija eripära, elu terviklikkuse põhimõtet ja teadmiste konstrueerimise, koostöise ning ennastjuhtiva õppimise põhimõtteid.  

Järgnevaks uurimuslikuks ning praktiliseks tegevuseks moodustati teisel seminaripäeval vajaduspõhised õpirühmad, seejärel sõnastati igas õpirühmas oma eesmärgid ja kinnitati tegevusplaan. 

Reedel, 3. novembril, kui õpilased tegelesid e-õppe ülesannete lahendamisega, kogunesid õpetajad aulasse, et anda ülevaade õpirühmade senisest tegevusest, õppida parimatest praktikatest ning kavandada jätkutegevusi.  

Õpirühmade tegevust analüüsides selgus, et nii koolis tervikuna kui ka iga koolitöötaja tegevuses lähtutakse järjest rohkem kaasaegse õpikäsituse põhimõtetest. Karlova kooli töötajad on uue õpikäsituse mitte ainult teadvustanud ja aktsepteerinud, vaid ka enda jaoks mõtestanud selle olemuse ning muutnud õpetamistegevust vastavalt muutunud õpikäsitusele.  

Kaasaegset õpikäsitust rakendades toimib koolipere ühtsemana ja üksteist toetavamana ning kooli organisatsioonikultuur väärtustab õppivat õpetajat ja õpetajate koostööd enda professionaalsel arendamisel ning parimate praktikate jagamisel nii kooli sees kui väljaspool, kavandades projekti jätkamist, et kõikide osapoolte areng jätkuks. 

Heidi Kiuru, direktor
Foto: Annika Põlgast, õppekorraldusjuht
 

Teated

Avaleht Meie kool
Koolielu
Koolipere
Koorikool
Lapsevanemale
Kontakt