TARTU KARLOVA KOOL
EST
esilehe_galerii

Tantsutundides selguvad tüdruku ja poisi roll tantsupõrandal


Kui ma neljapäeval, 16. novembril neljanda tunni ajal aulasse astusin, avanes mu pilgule kaunis vaatepilt: mõnusa muusika taktis tantsis kogu 4.d klass särasilmse õpetaja Anita Kreeni juhendamisel rumbat.

Et Karlova koolis kõik 1.-5 klassi õpilased sellest õppeaastast alates said hakata tantsulise liikumise algtõdesid omandama, selles on peamine teene direktor Heidi Kiurul.

„Olen alati unistanud sellest, et meie koolis oleks tugeva muusikaõpetuse kõrval ka hästi heal tasemel tantsulise liikumise õpetus. Merike Heeringson teeb küll juba mitu aastat tänuväärset tööd ja juhendab laste rahvatantsurühma, aga minu soov oli, et rahvatants jõuaks tunduvalt suurema arvu õpilasteni,“ ütles Heidi Kiuru ja lisas, et uuris ka erinevatest koolidest, kes kuidas tantsulist liikumist õpetab.

„Tutvustasin oma mõtet teistele kooli juhtkonna liikmetele ning kehalise kasvatuse õpetajatele, arutasime koos ning kuulutasime välja konkursi tantsuõpetaja leidmiseks. Tore oli, et tantsulise liikumise õpetaja kohale kandideeris Anita Kreen, kelle kontseptsioon meile väga meeldis. Nii ongi alates sellest õppeaastast tantsuline liikumine 1.-5. klassi õppekavas,“ selgitas Heidi Kiuru põnevate tundide jõudmist Karlova kooli.

„1.-3. klassini on tantsutundide sisuks liikumisimprovisatsioonid ja laulumängud partneri vahetusega ning lihtsamad rahvatantsud ja koordinatsiooniharjutused. Selle juurde selgitan tüdruku ja poisi rolli tantsupõrandal, mille juurde kuulub partneriga arvestamine, tema austamine ning viisakus. Iga õpilane saab tunnis tantsida erinevate paarilistega,“ rääkis õpetaja Anita Kreen sellest, mida õpivad tantsutundides esimese kooliastme õpilased.

„4. ja 5. klasside tantsutundides tantsitakse seltskonnatantse: sambat, valssi, tša-tša-tšaad jne. Tihtipeale peatume viisakusreeglitel ning vestleme neiule ja noormehele sobivastest maneeridest tantsupõrandal ning suhtlemisest üleüldse. Lisaks teeme ka arendavaid rütmi- ja koordinatsiooniharjutusi. Ka seltskonnatantsude tundides vahetame tunni jooksul tantsupartnereid mitmel korral,“ tutvustas Aita Kreen teise kooliastme tantsutundide sisu.

Praegu veel vanemate klasside õpilased tantsuõppest osa ei saa, aga direktori sõnul on mõttes tantsulise liikumise kursused edaspidi sisse viia ka 6.-9. klassi õppekavasse, siis võiks ehk tõesti realiseeruda ka nende õpilaste soov, kes juba tänavu käisid direktorile rääkimas, kui väga nad tahaksid, et toimuks oma kooli ball. 

„Loomulikult vajab balli korraldamine väga suurt ettevalmistust, aga oleksin väga uhke, kui kunagi tõepoolest toimuks Karlova koolis oma ball, põhikooliõpilaste ball,“ lausus Heidi Kiuru. Tundus, et optimistlikult.

Lootust, et meie koolis kunagi tõesti põhikooliõpilaste ball toimub, igatahes on, sest paljud tüdrukud, aga ka mõned poisid harjutavad innukalt juba enne tantsutunni algust aula ees koridoris tantsusamme.

Külliki Kask
Autori foto
 

Teated

Avaleht Meie kool
Koolielu
Koolipere
Koorikool
Lapsevanemale
Kontakt